Sponsor in Beeld | View 49

Sponsors zijn belangrijk voor ONDO. Door financiële of andere steun maken de sponsoren het gezond functioneren van de club mogelijk. Het is ook niet van zelfsprekend dat zij zich aan ons verbinden. Daarom verdienen zij onze en uw brede ondersteuning. Graag zou de sponsorcommissie daarom via deze weg de leden van ONDO willen oproepen om eens te kijken welke inkopen je juist bij een sponsor zou kunnen doen! Want behoud van goodwill is voor uitbouw van een krachtige vereniging van groot belang. Vandaag deel 11, met in de hoofdrol Frank Bijleveld van View 49 uit Middelburg.

  • Wie ben jij en wat voor bedrijf heb jij?

Frank Bijleveld en heb het bedrijf View49 in de Langeviele in Middelburg. Ik heb een bedrijf in kleding voor mannen van jong tot iedereen die het aanspreekt.

  • Wat kan je bij VIEW 49 allemaal kopen?  

Bij View 49 kan je terecht voor alle mannenkleding voor zakelijk en privé gebruik. Wij focussen ons voornamelijk op merken die trendy zijn. Denk daar bij aan Parajumpers, Woolrich, Kenzo, Nubikk en Armani. Naast deze merken is er een groot aanbod in merken waarin verfijning en kwaliteit de kernwaarden zijn. Merken als Gentiluomo en Peuterey zijn daar goede voorbeelden van.

  • Waarin onderscheid VIEW 49 zich van andere kledingwinkels?

Service, kwaliteit, aandacht en weten waarover je het hebt zijn de kernwaarden waarmee wij ons onderscheiden. Hiervoor komt men graag naar View49.

  • Naast je eigen winkel ben je ook voorzitter van de ondernemersvereniging Middelburg. Middelburg heeft een erg actieve ondernemersvereniging die veel organiseert. Wat doet de de ondernemersvereniging allemaal?

2 jaar geleden zijn wij andersom gaan denken, van onderaf aan, de leden moeten meer het gevoel krijgen van betrokkenheid. Door meer van hun input te vragen ontstaan er nieuwe ideeën. Normaal bestaat het bestuur uit een DB en een AB. Om het AB gevuld te krijgen bleek een lastige zaak. Wij kwamen erachter door de naam AB te wijzigen in adviesraad het veel makkelijker is om hiervoor mensen te krijgen. Uiteindelijk doet men hetzelfde. De adviesraad is nu gevuld met minimaal 2 vertegenwoordigers per straat die input vanuit de straten geven in het 4 jaarlijks overleg van de adviesraad. De straatvertegenwoordigers houden regelmatig in hun straat een “koffiemoment” en bespreken daar wat er hun straat leeft maar ook wat er in de Vereniging Ondernemers Middelburg (VOM) speelt.

  • Wat maakt Middelburg zo uniek?

Middelburg is van oorsprong het centrum van handel. Dat zien we nog steeds. Een goed gevulde binnenstad met gelukkig weinig leegstand. Een grote weekmarkt op donderdag die nog steeds veel bezoekers trekt, eigen bevolking maar ook veel toeristen in de maanden dat die er zijn.

Om Middelburg zo aantrekkelijk te houden wordt veel werk verricht, daarvoor hebben wij iemand die op vrijwillige basis het aanspreekpunt is voor ondernemers en gemeente. Hij probeert samen met de VOM de plaatsen die in de binnenstad leeg komen te vullen. Daarvoor hebben wij een lijst met zo’n 25 bedrijven die zich graag in de binnenstad willen vestigen maar op dit moment nog niet geplaatst kunnen worden.

Een ander uniek punt is onze eigen Facebook/instagram account van Wij Zijn De Stad (WZDS)

Alle wetenswaardigheden, nieuwtjes en andere zaken worden op deze pagina gedeeld. Op dit moment hebben wij zo’n 15.000 volgers die op de hoogte willen blijven wat er speelt in de binnenstad.

  •  Waarom is Middelburg de mooiste stad van Nederland?  

Middelburg heeft goud in handen met zijn monumenten, men komt hiervoor overal vandaan om dit te ervaren. Dit aangevuld met een aantrekkelijke binnenstad in de vorm van leuke kleine winkels en een goed aanbod in Grootwinkelbedrijven maakt deze stad uniek. Daarnaast ben ik van mening dat we durven te kijken buiten onze stadsgrenzen. Eigenlijk is Walcheren één grote stad met iedere kern zijn eigen specialiteit. Deze specialiteiten zullen we nog veel meer moeten benutten en uitdragen. Zeker gezien de grote toeloop van toeristengroei die men de komende jaren gaat verwachten volgens de kenners.

  • Hoe ziet jou werkdag eruit? 

Mijn werkdag begint meestal vroeg, om 7.00 uur ben ik overwegend aanwezig, eerst rustig opstarten met krant (ik vind op de hoogte zijn van het plaatselijk nieuws en de fam. berichten van essentieel belang) en koffie.

Vervolgens is het mailverkeer wegwerken, vnl VOM. Om 9.00 uur gaat de winkel open tot 17.30 uur. Rond 10.00 uur worden alle bestelde goederen geleverd, het zwaartepunt hier ligt in de maanden januari t/m april à levering voorjaar/zomer en juli t/m september à levering herfst winter.

Wekelijks overlegmomenten en vergaderingen overdag en ’s avonds voor de VOM. Maar centraal staat altijd de verkoop! De klant staat altijd op de eerste plek

  • Hoe ben jij bij ONDO terecht gekomen en wat is je band met ONDO?  

In het verre verleden heb ik zelf gespeeld bij Swift toen mijn kinderen gingen sporten hebben er 2 voor de korfbal gekozen. Ondo hebben wij toen uitgekozen omdat daar de nadruk lag op gezelligheid en het familiaire karakter.

  • Hoe zie jij ONDO voor je?  

Ondo is nog steeds een club van gezelligheid en ambitie. Een club waar hard gewerkt wordt om zich staande te houden voor de toekomst. Gelukkig is er een nieuwe generatie die dit ook oppakt. Ook hierin is denk ik belangrijk om over je eigen clubgrenzen heen te durven te kijken zonder je eigen identiteit te verliezen.

  • Wat zijn we vergeten te vragen en wat moeten alle ONDO leden van jou of je bedrijf weten?

Wat ik belangrijk vind en ook de nadruk op probeer te leggen is koester je sponsoren. Online shoppen is een belangrijk onderdeel van de nieuwe generatie. Maar!!!! Sportverenigingen, evenementen een leuke gezellige binnenstad etc. hebben alleen maar bestaansrecht  door sponsoring van de zelfstandige winkels. Zij zien de meerwaarde in van een leefbare omgeving door dit in stand te houden. Ik vind het dan ook steeds belangrijker worden dat verenigingen hier steeds meer aandacht om gaan vragen, ook voor hun eigen lijfsbehoud de komende jaren!