Betere begeleiding vrijwilligerswerk

Onze vereniging draait volledig op vrijwilligerswerk en elk jaar vragen we iedereen op zijn eigen manier zijn steentje bij te dragen. Spelende leden worden bijvoorbeeld opgeleid tot scheidsrechter of trainer, terwijl we ouders van jeugdleden graag inzetten voor een kantinedienst of een keer zaalwacht. Dit jaar maken we er een prioriteit van om het vrijwilligerswerk beter te begeleiden en gelijker te gaan verdelen, wat niet direct inhoudt dat iedereen evenveel moet doen. Dit hangt natuurlijk af van jou.

Omdat we de vrijwilligerstaken zoveel mogelijk bij je willen laten passen, vragen we je om je voorkeuren en mogelijkheden in te vullen in onderstaand formulier. Bij de volgende indelingen kunnen we hier rekening mee houden, waardoor we je efficiënter in kunnen zetten als vrijwilliger. Dan vervul jij je vrijwilligerstaak met nog meer plezier!

Hoe meer mensen het formulier invullen, des te makkelijker het voor ons wordt om de taken te verdelen en des te breder de vrijwilligerstaken binnen ONDO gedragen kunnen worden. Velen handen maken licht werk!

We willen dus vragen of iedereen het formulier in wilt vullen: of je nu spelend of rustend lid bent of ouder van een jeugdlid. Dit neemt maximaal 3 minuten in beslag. Bovendien houden we graag rekening met de verschillen in voorkeur tussen beide ouders van een jeugdlid, dus is het makkelijk als beide ouders het formulier in willen vullen.

Als je het formulier niet invult, kunnen we ook nergens rekening mee houden en kan je ingezet worden voor een vrijwilligerstaak die je niet uitkomt en je minder leuk vindt.

Vanaf de zaal nemen wij de voorkeuren en mogelijkheden voor het eerst mee in het programmaboek. We zijn ons ervan bewust dat deze introductie niet direct foutloos zal zijn, maar we hopen de eerste stappen richting een beter vrijwilligersbeleid te kunnen zetten.

Mocht je buitenom het formulier nog op- of aanmerkingen hebben, zijn wij te bereiken via vrijwilligers@kvondo.nl. Maar je kan ons ook altijd even aanspreken op het veld.

Alvast bedankt!

Lars en Kristy