Afscheid als voorzitter met een titel om trots op te zijn, bedankt!

Aan het begin van seizoen 2021-2022 heb ik binnen het bestuur aangegeven te gaan stoppen in de rol van voorzitter van ONDO. Mijn besluitvorming is in de voorgaande periode gegroeid vanuit diverse ontwikkelingen, waarover hieronder meer. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 16 september 2022 is Addie Coomans benoemd als waardig opvolger en nieuwkomer Serge Stange in de rol van secretaris; met het volste vertrouwen in dit bestuur mag de club weer uitkijken naar een mooie toekomst.

Op 18 juni 1999 heb ik het stokje overgenomen van Wim Dingemanse en ben in het bestuur van ONDO begonnen als penningmeester. Al een jaar later stopte Hans Mesu als voorzitter en volgde een periode van 4 jaar, waarbij ik meteen de honneurs als voorzitter heb waargenomen. Het was een periode die ik heb ervaren als een “inwerkperiode”, in het begin onwetend wat er allemaal op de achtergrond bij komt kijken om een korfbalvereniging te leiden. Met de benoeming van Patrick van Woensel voor zijn tweede periode als voorzitter, kreeg ik de gelegenheid om beleidsplannen mede vorm te geven: plannen voor een kunstgrasveld, aansluiten bij de strategie van het KNKV en samenwerking met scholen in de omgeving tbv. ledenwerving. Na het afzwaaien van Patrick ben ik eerst nog een jaar waarnemend voorzitter geweest, waarna op 5 juni 2015 Melanie mij is opgevolgd als penningmeester en ik formeel in de functie van voorzitter ben benoemd.

Periode van groei en ontwikkeling

De afgelopen 20 jaar is een periode geworden van groei en bloei! Om ‘slechts’ enkele highlights te noemen: we hebben met trots kunnen zien dat we gegroeid zijn in aantal teams, gegroeid zijn in prestaties onder aanvoering van de eerste selectie tot overgangsklasse niveau, het Vrienden van ONDO toernooi een begrip is geworden voor de wijde omgeving, dat de kangoeroedag en het schoolkorfbal is uitgegroeid tot een evenement voor 200 á 300 kinderen, het Nederlandse team op bezoek is geweest op De Brigge en in De Sprong en onze accommodatie is gerenoveerd tot een prachtig complex inclusief de recente vernieuwing van de kunstgrasvelden. Ik vind het een enorme eer dat ik in zo’n periode mede leiding mocht geven aan de club, waar we met zoveel enthousiaste mensen heel veel leuke dingen deden en nog steeds doen.

Vooruitblik

Tijdens de corona periode hebben we met z’n allen aangetoond dat de onderlinge band van leden, ouders, vrijwilligers en andere betrokkenen groot is. Het zit in het DNA van onze vereniging: plezier maken met z’n allen, passie hebben voor de korfbalsport en prestaties leveren, ieder op zijn of haar niveau. De corona periode heeft binnen de maatschappij én binnen de sportverenigingen toch ook sporen nagelaten: het inzicht dat we geen moment mogen denken dat alles maar vanzelf gaat… Ik vind dat ONDO in heel veel opzichten alles in zich heeft om de uitdagingen in de komende jaren aan te kunnen en wens het bestuur hierin heel veel succes én plezier toe.

Ik wil tenslotte iedereen enorm bedanken voor de samenwerking in mijn bestuursperiode en de getoonde waardering met de titel ‘ere-voorzitter’. Zoals ik tijdens de Algemene Ledenvergadering al zei: ik ben niet weg bij de club en zal zeker proberen mijn steentje te blijven bijdragen.